OBCHODNÉ PODMIENKY

obchodníka podnikajúceho pod obchodným menom Denisa Olachová – Soulatelier, s miestom podnikania Pri parku 1772/4, 900 26, Slovenský grob, identifikačné číslo: 54900921, zapísanom v Živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Bratislava pod č. 110-318633, email: jaha@jaha.sk (ďalej len "elektronická adresa obchodníka"), tel. číslo: 0910 200 293 pre predaj produktov a služieb prostredníctvom webovej stránky na adrese www.jaha.sk.

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodníka Denisa Olachová - Soulatelier, so sídlom Pri parku 1772/4, 900 26, Slovenský grob, identifikačné číslo: 54900921, zapísanom v Živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Bratislava pod č. 110-318633, (ďalej len "obchodník") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvorenej medzi obchodníkom a inou fyzickou osobou - spotrebiteľom (ďalej len "spotrebiteľ") prostredníctvom internetového obchodu obchodníka. Internetový obchod je obchodníkom vedený na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.jaha.sk (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").

1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od obchodníka, je právnickou osobou či osobou, ktorá jedná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné zjednať v kúpnej zmluve. Odlišné dohody v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

1.5. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Akákoľvek úprava podmienok nesmie porušiť alebo obmedziť právo spotrebiteľa vyplývajúce z kúpnej zmluvy, ktoré bolo vykonané pred nadobudnutím účinnosti týchto úprav. Úpravy nadobudnú účinnosť v deň ich uverejnenia na webovej stránke obchodníka. Ak spotrebiteľ nesúhlasí so zmenenými podmienkami, má právo svoj používateľský účet zrušiť, v opačnom prípade obchodník predpokladá, že s nimi spotrebiteľ súhlasí. Na spotrebiteľa sa tak vzťahujú zásady a podmienky platné v čase, kedy používa túto webovú stránku alebo v čase zadania objednávky.

1.6. Obchodník tovar dodáva výhradne na územie Slovenskej republiky.

2. Používateľský účet

2.1. Na základe registrácie spotrebiteľa na webovej stránke môže spotrebiteľ pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže spotrebiteľ objednávať tovar (ďalej len "používateľský účet"). Registrácia spotrebiteľa je bezplatná a spotrebiteľ ju môže kedykoľvek zrušiť. Nakoľko to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže spotrebiteľ objednávať tovar tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je spotrebiteľ povinný uviesť správne a pravdivo všetky potrebné osobné údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je spotrebiteľ pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené spotrebiteľom v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.

2.3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Heslo a ostatné prístupové údaje k používateľskému účtu sú dôverné a nesmú byť za žiadnych okolností sprístupnené tretím osobám.

2.4. Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám. Spotrebiteľ nesmie používať webovú stránku na iný účel, než na účel určený obchodníkom, hlavne narušovať akýmkoľvek spôsobom jej správny chod a akokoľvek manipulovať s technickými procesmi.

2.5. Spotrebiteľ berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to predovšetkým s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, resp. s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

2.6. Obchodník môže zrušiť používateľský účet spotrebiteľa v prípade, keď spotrebiteľ svoj používateľský účet dlhšie než 3 roky nevyužíva. V prípade, keď spotrebiteľ poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok), vyhradzuje si obchodník právo upozorniť spotrebiteľa na možnosť zrušenia jeho registrácie a používateľského účtu a na možnosť zmeny či odstránenia poskytnutých údajov, ak spotrebiteľ poruší ktorékoľvek ustanovenie obchodných podmienok, alebo ak spotrebiteľ z iných dôvodov než z dôvodu vád tovaru vracia neprimerané množstvo tovaru v pomere k množstvu tovaru, ktoré si ponechal. Obchodník je oprávnený pri opakovanom porušení obchodných podmienok zo strany spotrebiteľa zrušiť jeho registráciu a používateľský účet, ak spotrebiteľa na možnosť zrušenia registrácie vopred upozornil a informoval ho, ktoré ustanovenia obchodných podmienok porušil.

2.7. Spotrebiteľ môže svoju registráciu na webovej stránke obchodníka zrušiť tak, že pošle žiadosť o zrušenie registrácie na webovej lokalite na elektronickú adresu obchodníka. Registrácia je považovaná za zrušenú okamihom doručenia oznámenia o zrušení registrácie na elektronickú adresu obchodníka, s výnimkou registrácií spotrebiteľov, ktorí majú záväzne objednaný tovar a tento tovar zatiaľ nebol obchodníkom odoslaný spotrebiteľovi, a je preto vedený v systéme v režime realizácie. V týchto prípadoch sa registrácia spotrebiteľa ruší uplynutím 30 dní odo dňa doručenia objednaného tovaru spotrebiteľovi.

2.8. Ak webová stránka obchodníka obsahuje prepojenia na iné stránky a materiály tretích strán, tieto prepojenia sú poskytované len na informačné účely a obchodník nemá žiadnu kontrolu nad obsahom týchto webových stránok alebo materiálov. Rovnako nezodpovedá za poškodenie alebo ujmu, ktorá vznikla ich používaním.

3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

3.1. Obchodník uzatvára so spotrebiteľom kúpnu zmluvu za podmienok uvedených v týchto obchodných podmienkach.

3.2. Všetky ponuky a prezentácie tovaru uvedené na webovej lokalite sú len informačného charakteru a obchodník nie je povinný vo vzťahu k tomuto tovaru uzatvoriť so spotrebiteľom kúpnu zmluvu. Dôvodom je skutočnosť, že tovar je dostupný len v obmedzených skladových zásobách a doba dodania tovaru, ktorý nie je skladom môže byť rôzna.

3.3. Pre objednanie tovaru vyplní spotrebiteľ objednávkový formulár na webovom rozhraní. Objednávkový formulár obsahuje hlavne informácie o:

(a) objednanom tovare (objednávaný tovar "vloží" spotrebiteľ do elektronického nákupného košíka),
(b) spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru,

(c) o dobe dodania zvoleného tovaru a

(c) informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").

3.4. Pred odoslaním objednávky obchodníkovi je:

(a) spotrebiteľovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, a to aj s ohľadom na možnosť spotrebiteľa zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky,
(b) spotrebiteľ povinný oboznámiť sa s týmito obchodnými podmienkami a na objednávkovom formulári potvrdiť, že sa s obchodnými podmienkami zoznámil a súhlasí s nimi.

3.5. Objednávku odošle spotrebiteľ obchodníkovi kliknutím na tlačidlo "Záväzne objednávam s povinnosťou platby". Odoslaním objednávky spotrebiteľ predkladá obchodníkovi návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

3.6. Kúpna zmluva je uzatvorená až vtedy, keď obchodník doručí spotrebiteľovi elektronickou poštou , a to na adresu elektronickej pošty spotrebiteľa uvedenú v používateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa spotrebiteľa") bez zbytočného odkladu po doručení objednávky potvrdenie objednávky obsahujúce informáciu, že obchodník prijíma ponuku na uzatvorenie kúpnej zmluvy a informáciu o predpokladanom termíne doručenia tovaru spotrebiteľovi, ktorý sa zhoduje s termínom doručenia tovaru uvedenom na webovej stránke ako aj v objednávke spotrebiteľa zaslanej obchodníkovi .

3.7. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstve tovaru, výške kúpnej ceny, predpokladaných nákladoch na dopravu) požiadať spotrebiteľa o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

3.8. Objednávka spotrebiteľa obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia výhradne v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

3.9. Spotrebiteľ súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté spotrebiteľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí spotrebiteľ sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

4. Cena tovaru a platobné podmienky

4.1. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých druhov tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, aj keď obchodník nie je platcom dane z pridanej hodnoty, t.j. k cenám tovarov sa žiadna ďalšia daň neúčtuje. Ceny tovarov sú na webovej stránke uvedené bez ceny za dodanie tovaru. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť obchodníka uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne zjednaných podmienok. V prípade uvedenia chybnej ceny tovaru na webovej stránke a jeho následnom objednaní spotrebiteľom, bude spotrebiteľ okamžite po zistení tejto skutočnosti obchodníkom upovedomený. V takomto prípade môže spotrebiteľ, rovnako ako obchodník od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.2 Cenu tovaru a náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy spotrebiteľ uhradí obchodníkovi bezhotovostne prostredníctvom platobného systému Stripe. V prípade technických problémov a/alebo nutnej údržby na strane platobného systému, môže spotrebiteľ uhradiť obchodníkovi objednávku aj bezhotovostne na bankový účet obchodníka v súlade s platobnými údajmi, ktoré v takom prípade pošle obchodník spotrebiteľovi na elektronickú adresu spotrebiteľa.

4.3. Spoločne s kúpnou cenou je spotrebiteľ povinný zaplatiť obchodníkovi tiež náklady spojené s dodaním tovaru v dohodnutej výške.

4.4. Obchodník nepožaduje od spotrebiteľa zálohu alebo inú podobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.7 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred ani čl. 1.3 obchodných podmienok ohľadom odlišných individualizovaných dojednaní v kúpnej alebo inej zmluve.

4.5. V prípade nemožnosti uhradiť kúpnu cenu bezhotovostnou platbou prostredníctvom platobného systému Stripeje spotrebiteľ povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru bezhotovostne platobným príkazom obchodníkovi v súlade s platobnými údajmi zaslanými mu na elektronickú adresu spotrebiteľa spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa uhradiť kúpnu cenu splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet obchodníka.

4.6. V prípade bezhotovostnej platby prostredníctvom platobného systému je kúpna cena splatná do 3 (troch) dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. V prípade bezhotovostnej platby prostredníctvom bankového prevodu je kúpna cena splatná do 3 (troch) dní od doručenia platobných údajov na elektronickú adresu spotrebiteľa.

4.7. Obchodník požaduje uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru spotrebiteľovi.

4.8. Obchodník vystaví ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy spotrebiteľovi daňový doklad – faktúru. Obchodník nie je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví obchodník spotrebiteľovi po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu spotrebiteľa.

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

5.1. Spotrebiteľ má v súlade s ustanovením § 19 zákona č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa (ďalej len ako zákon o ochrane spotrebiteľa) právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár poskytovaný obchodníkom, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať okrem iného na adresu prevádzky obchodníka či na adresu elektronickej pošty obchodníka jaha@jaha.sk .

5.2. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť spotrebiteľom obchodníkovi vrátený do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy obchodníkovi. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, nesie spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi, a to aj v tom prípade, kedy tovar nemôže byť vrátený kvôli svojej povahe obvyklou poštovou cestou.

5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok vráti obchodník peňažné prostriedky spotrebiteľovi do štrnástich (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom vrátane poplatkov za doručenie tovaru (okrem akýchkoľvek dodatočných nákladov, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania, ktorý ponúka obchodník), a to na bankový účet uvedený v doručenom odstúpení od kúpnej zmluvy. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, obchodník nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar vráti alebo preukáže, že tovar obchodníkovi odoslal.

5.4. Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare nie je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.

5.7. V prípade, že je spoločne s tovarom poskytnutý spotrebiteľovi darček, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zo strany spotrebiteľa, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeku účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý darček.

6. Preprava a doba dodania tovaru

6.1. Obchodník doručuje spotrebiteľovi tovar prostredníctvom dodacích služieb spoločnosti prepravcu:

- Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica 1, Telefonický kontakt: Zákaznícky servis: 0850 122 413, e-mail: zakaznickyservis@slposta.sk

Packeta Slovakia s. r. o., Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – mestská časť Nové Mesto, Telefonický kontakt: Zákaznícky servis: 0221 201 135

6.2. Spotrebiteľ je povinný objednaný tovar prevziať. V prípade, že je z dôvodov na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.3. Pri preberaní tovaru od prepravcu je spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade spozorovania porušeného obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí spotrebiteľ zásielku od prepravcu prebrať. V prípade zistenia, že zásielka je poškodená, je potrebné odložiť a nafotiť kompletné balenie celej zásielky a nafotiť poškodený tovar a nahlásiť telefonicky poškodenie zásielky najneskôr do 24 hodín od prebratia balíka obchodníkovi. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru bude možné uznať len ak spotrebiteľ preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od prepravcu.

6.4. Doba dodania sa pri jednotlivých tovaroch môže v priebehu času líšiť. V rámci webovej stránky je pri každom tovare dostupná informácia, koľko kusov daného tovaru je skladom, t. j. tovar skladom bude obchodníkom odoslaný spotrebiteľovi najneskôr do 5 pracovných dní (ďalej len ako "tovar skladom"). V prípade, že tovar nie je skladom, je v rámci webovej stránky dostupná informácia, či je daný tovar možné si objednať, a aká je v takom prípade predpokladaná maximálna doba dodania (ďalej len ako "tovar na objednávku"). Vzhľadom na ručnú výrobu tovarov ponúkaných obchodníkom sa doba dodania tovaru, ktorý nie je skladom, môže v čase meniť. Obchodník si preto vyhradzuje právo, vybavovať objednávky tovarov na objednávku v poradí, v akom boli objednávky spotrebiteľmi realizované a uhradené. Uvedené môže mať vo výnimočných prípadoch vplyv na dobu dodania tovaru, ktorá sa môže aj napriek informácii o jej dĺžke dostupnej na webovej stránke zmeniť. V takom prípade, t. j. ak by obchodník nebol schopný z dôvodu vysokého počtu objednávok prekračujúceho výrobné kapacity dodať tovar v dodacej dobe, o ktorej bol spotrebiteľ informovaný v rámci webového rozhrania obchodníka, svojej objednávky a v rámci potvrdenia objednávky zaslaného mu obchodníkom v súlade s čl. 3.6 vyššie, je obchodník povinný čo najskôr informovať spotrebiteľa e-mailom na elektronickú adresu spotrebiteľa o danej nemožnosti a novom predpokladanom dátume dodania objednaného tovaru. V prípade, že spotrebiteľ s takouto zmenou kúpnej zmluvy súhlasí, je povinný o tom e-mailom na elektronickú adresu obchodníka jaha@jaha.skinformovať obchodníka, pričom v takom prípade je obchodník povinný tovar dodať v novej dohodnutej dodacej dobe.

6.5. V prípade, že so zmenou zmluvy podľa článku 6.4 vyššie nesúhlasí, má spotrebiteľ právo vybrať si u obchodníka náhradné plnenie alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže spotrebiteľ doručením e-mailu na elektronickú adresu jaha@jaha.sk. V prípade, ak spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti obchodník už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky spotrebiteľovi na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak spotrebiteľ v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľovi.

7. Práva z vadného plnenia

7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (predovšetkým ustanoveniami § 499 až 510, § 599, § 618 až 626 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka a zákonom č. 108/2024 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).

7.2. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar je pri preberaní v súlade s dohodnutými požiadavkami podľa § 616 občianskeho zákonníka a/alebo všeobecnými požiadavkami podľa § 617 občianskeho zákonníka , a že nemá vady. Predovšetkým obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že v dobe, kedy spotrebiteľ tovar prebral:

7.2.1. tovar zodpovedá opisu, druhu, množstvu, kvalite, vlastnostiam a konkrétnemu účelu, o ktorých obchodník oboznámil spotrebiteľa, a ktorý sa zhoduje s popisom poskytnutým obchodníkom reklamou, propagáciou a označením tovaru; spotrebiteľ berie na vedomie a súhlasí, že vzhľadom na ručnú výrobu väčšiny tovarov ponúkaných obchodníkom, môžu sa rozmery a/alebo farebnosť jednotlivých kusov tovarov mierne líšiť, o čom bol spotrebiteľ informovaný, a s čím súhlasí;

7.2.2. sa tovar hodí na všetky účely, ktoré pre jeho použitie obchodník, uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa,

7.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutému vzoru alebo predlohe, v prípade, že bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzoru alebo predlohy,

7.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi,

7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov a nemá žiadne právne vady.

7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, kvôli ktorej bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktoré tovar mal pri prebraní spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

7.4. V prípade, že sa vada prejaví v priebehu 24 mesiacov od prebratia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí tovaru. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u kúpeného tovaru len ak vadu vytkol u obchodníka bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

7.5. Práva z vadného plnenia uplatňuje spotrebiteľ u obchodníka písomne na adrese miesta podnikania obchodníka alebo emailovou komunikáciou na adrese elektronickej pošty obchodníka jaha@jaha.sk, pričom obchodník mu bezodkladne poskytne písomné potvrdenie o vytknutí vady. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

7.6. Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou obchodníka sa riadia ustanoveniami občianskeho zákonníka.

8. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán

8.1. Spotrebiteľ nadobudne vlastnícke právo k tovaru okamihom jeho dodania. Okamihom dodania tovaru prechádza na spotrebiteľa aj nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru.

8.2. Spotrebiteľ súhlasí s tým, že všetky autorské práva, registrované ochranné známky a iné práva duševného vlastníctva vzťahujúce sa na všetky materiály alebo obsahy poskytnuté ako súčasť webovej stránky obchodníka patria obchodníkovi alebo osobám, ktoré udelili obchodníkovi licenciu na ich používanie. Uvedený materiál môže spotrebiteľ používať len v rozsahu, v akom to obchodník alebo vydavatelia licencií výslovne povolia. To nebráni spotrebiteľovi používať túto webovú stránku v rozsahu potrebnom na skopírovanie informácií o objednávke spotrebiteľa alebo kontaktných údajov, v súlade s jej účelom a dobrými mravmi.

8.3 Obchodník nie je vo vzťahu k spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexmi chovania v zmysle ustanovenia § 2 odst. písm. l) zákona č.108/2024 Z.z., o ochrane spotrebiteľa.

8.4. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje obchodník prostredníctvom elektronickej adresy jaha@jaha.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti pošle obchodník na elektronickú adresu spotrebiteľa.

8.5. K alternatívnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je určená príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21A, p. p. 29, 827 99 Bratislava. Ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil jeho práva, alebo ak nie ste spokojný/-á so spôsobom ako obchodník vybavil jeho reklamáciu, má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu prostredníctvom e- mailu na adresu jaha@jaha.sk v zmysle § 11 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len ako "zákon o ARSS"). Pokiaľ spotrebiteľovu žiadosť obchodník zamietne alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa § 12 zákona o ARSS v platnom znení. Príslušný subjekt na riešenie sporov je Slovenská Obchodná Inšpekcia, s registrovaným sídlom na Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi ) alebo akýkoľvek iný poverený registrovaný subjekt na zozname subjektov na riešenie alternatívnych sporov pod vedením Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ môže tiež využiť platformu pre online riešenie sporov, ktorá je prístupná na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/

8.6. Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 4924/44A, 82715 Bratislava, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadení (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

8.7. Obchodník je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržovaním zákona č. 108/2024 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

8.7. Obchodník nenesie zodpovednosť za žiadne neplnenie alebo omeškanie súvisiace s akýmikoľvek povinnosťami, ktoré na seba preberá v zmysle zmluvy, ak budú spôsobené udalosťami, ktoré sú nad rámec jeho primeranej kontroly (ďalej len "vyššia moc"). Za vyššiu moc sa považuje akýkoľvek čin, udalosť, nevykonanie, zanedbanie alebo nehoda, ktoré sú nad rámec primeranej kontroly obchodníka, vrátane napríklad týchto skutočností:

i. Štrajk, výluka či iné formy protestu.

ii. Občiansky nepokoj, vzbura, invázia, teroristický útok alebo teroristická hrozba, vojna (vyhlásená alebo nevyhlásená) alebo hrozba vojny či príprava na vojnu.

iii. Požiar, explózia, búrka, povodeň, zemetrasenie, zosuv pôdy, epidémia či iná prírodná katastrofa.

iv. Nemožnosť používať vlaky, lode, lietadlá, motorizovanú dopravu alebo iné prostriedky verejnej alebo súkromnej dopravy.

v. Nemožnosť použiť verejné či súkromné telekomunikačné systémy.

vi. Akty, dekréty, legislatíva, nariadenia alebo obmedzenia ktorejkoľvek vládnej alebo verejnej autority. vii. Štrajk, zlyhanie alebo nehoda v námornej alebo riečnej doprave, poštovej preprave alebo akomkoľvek inom type dopravy.

Má sa za to, že povinnosti obchodníka vyplývajúce zo zmlúv sú pozastavené počas obdobia, v ktorom vyššia moc zostáva v účinnosti, a obchodník tak má k dispozícii predĺženie obdobia, v ktorom sa majú tieto povinnosti splniť, o rovnaký čas, aký trvala situácia v rámci vyššej moci. Obchodník sa taktiež zaväzuje poskytnúť všetky primerané zdroje na ukončenie situácie týkajúcej sa vyššej moci alebo na nájdenie riešenia, ktoré mu umožní splniť svoje povinnosti na základe zmluvy napriek situácii vyššej moci.

9. Ochrana osobných údajov

9.1. Ochrana osobných údajov spotrebiteľa, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná zákonom č. 18/2018 Z.z., o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov.

9.2. Spotrebiteľ súhlasí so spracovaním týchto svojich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa bydliska, adresa dodania tovaru, adresa elektronickej pošty a telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako " osobné údaje").

9.3. Spotrebiteľ súhlasí so spracovaním osobných údajov obchodníkom, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia používateľského účtu. Spotrebiteľ má tiež možnosť súhlasiť so spracovaním osobných údajov obchodníkom tiež pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení spotrebiteľovi. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe bránila uzavretiu kúpnej zmluvy.

9.4. Spotrebiteľ berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom používateľskom účte, pri objednávke vytvorenej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo, a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať obchodníka o zmene vo svojich osobných údajoch.

9.5. Spracovaním osobných údajov spotrebiteľa môže obchodník poveriť tretiu osobu, ako sprostredkovateľa.

9.6. Osobné údaje budú spracovávané po dobu, ktorú vyžaduje zákon. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v papierovej podobe neautomatizovaným spôsobom.

9.7. Spotrebiteľ potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.

9.8. V prípade, že by sa spotrebiteľ domnieval, že obchodník alebo sprostredkovateľ (čl. 9.5) vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života spotrebiteľa alebo v rozpore so zákonom, predovšetkým ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:

9.8.1 požiadať obchodníka alebo spracovateľa o vysvetlenie,

9.8.2 požadovať, aby obchodník alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav.

9.9. V prípade, že spotrebiteľ požiada o informácie o spracovaní svojich osobných údajov, je mu obchodník povinný túto informáciu odovzdať. Obchodník má právo za opakované poskytnutie informácií, v prípade neopodstatnenej žiadosti alebo neprimeranej žiadosti vzhľadom na jej opakujúcu sa povahu, požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.

9.10. Spracovanie osobných údajov podrobnejšie upravuje dokument Zásady ochrany osobných údajov dostupný na webovej stránke.

10. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies

10.1. Spotrebiteľ súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom obchodníka na elektronickú adresu spotrebiteľa a má možnosť súhlasiť so zasielaním obchodných oznámení obchodníkom na elektronickú adresu spotrebiteľa, pričom svoj súhlas môže vyjadriť označením príslušného okienka na webovej stránke. Spotrebiteľ môže kedykoľvek požiadať obchodníka o zastavenie zasielania obchodných oznámení obchodníkom na elektronickú adresu spotrebiteľa.

10.2. Cookie je drobný textový súbor, ktorý webová stránka, aplikácia či iná platforma ukladá do počítača, tabletu, smartfónu alebo podobného zariadenia spotrebiteľa s informáciami o jeho prezeraní či používaní. Cookies sú potrebné napríklad na zjednodušenie prezerania a na zistenie spôsobu, akým spotrebitelia ako používatelia interagujú s platformami, aby mohli byť tieto služby zlepšované. Sú tiež veľmi užitočné pri ponúkaní reklamy podľa preferencií spotrebiteľa ako používateľa, ako aj na ďalšie účely. Cookies nijak nepoškodzujú počítač či zariadenie spotrebiteľa. Toto vysvetlenie je všeobecnou ukážkou toho, čo sa rozumie pod termínom cookies, a má výhradne informatívny účel.

10.3 V prípade cookies, ktoré konkrétne používa obchodník, jedná sa predovšetkým o tzv. technické cookies, ktoré sú nevyhnutne potrebné na používanie webovej stránky, ako napríklad kontrola návštev, identifikácia údajov či prihlásenia, prístup k sekciám či obsahom s obmedzeným prístupom, zapamätanie si prvkov tvoriacich objednávku, uskutočňovanie nákupu objednávky, správu platby, kontrolu podvodov v súvislosti s bezpečnosťou služby, používanie bezpečnostných prvkov počas prezerania, uskutočňovanie žiadostí o odber či účasť na udalostiach, ukladanie obsahov na šírenie videí či zvuku, poskytovanie obsahov dynamického charakteru (napríklad animácia k textu či obrázku) či zdieľanie na sociálnych sieťach. Technické cookies, vzhľadom na ich nevyhnutnosť, a automaticky sťahujú vtedy, keď umožňujú zobrazenie platformy či poskytnutie služby požadovanej spotrebiteľom ako používateľom webovej stránky. V cookies, ktoré používa obchodník, nikdy nie sú ukladané citlivé údaje ako heslá, údaje o kreditných a debetných kartách spotrebiteľa a pod. Obchodník ďalej môže využívať cookies pre funkcie či personalizáciu (umožňujúce si zapamätať informácie, aby mal spotrebiteľ prístup k webovej stránke ako aj svojmu používateľskému účtu), analytické cookies (kvantifikujúce počet používateľov, navštívené stránky na platforme webovej stránky atď.) a cookies pre reklamu na základe správania používateľa.

10.4. Informácie uložené v cookies webovej stránky obchodníka sú používané výhradne obchodníkom, okrem cookies tretích strán, pričom ide o cookies, ktoré sa odosielajú do počítača či zariadenia spotrebiteľa zo zariadenia alebo domény, ktorá nie je spravovaná obchodníkom, ale inou spoločnosťou, ktorá údaje získané prostredníctvom cookies spracováva. Ide hlavne o cookies, ktoré sú používané a spravované externými spoločnosťami s cieľom poskytovať obchodníkovi služby určené na zlepšovanie obchodníkových vlastných služieb a užívateľského zážitku pri prezeraní webovej stránky.

10.5. Spotrebiteľ súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítači. V paneli nastavení cookies dostupnom na webovej stránke môže spotrebiteľ získať všetky informácie o cookies, ktoré táto platforma používa.

10.6. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky obchodníka vyplývajúce z kúpnej zmluvy je možné plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítači spotrebiteľa, môže spotrebiteľ súhlas so spracovaním cookies kedykoľvek odvolať, a to už či v rámci webovej stránky alebo aj v rámci svojho webového prehliadača, ktorý používa na prezeranie webovej stránky obchodníka.

10.7. Vzhľadom na cookies tretích strán určené na poskytovanie reklamy na základe záujmov, je možné, že určité tretie strany môžu byť členmi niektorého z nasledujúcich autoregulačných programov pre online reklamu na základe správania, a to s príslušnými možnosťami dobrovoľného vylúčenia:

• Network Advertising Initiative (NAI) - https://www.networkadvertising.org/choices/

• Google Analytics - https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

11. Doručovanie

11.1. Používaním webovej stránky obchodníka súhlasí spotrebiteľ s tým, že väčšina komunikácie s obchodníkom bude prebiehať elektronicky. Obchodník bude kontaktovať spotrebiteľa e-mailom alebo poskytne informácie spotrebiteľovi uverejňovaním upozornení na tejto webovej stránke. Pre účely zmluvy súhlasí spotrebiteľ s používaním týchto elektronických spôsobov komunikácie a akceptuje, že všetky zmluvy, upozornenia, faktúry, informácie a iná komunikácia, ktorú odosiela obchodník elektronicky, sú v súlade s právnymi požiadavkami jej poskytovania písomnou formou. Táto podmienka nemá žiaden vplyv na zákonné práva spotrebiteľa.

12. Záverečné ustanovenia

12.1. Kúpna zmluva, ktorej súčasťou sú tieto obchodné podmienky sa riadi slovenským právom. Akýkoľvek spor, ktorý vyplynie z používania alebo súvisí s používaním webovej stránky alebo uvedenými kúpnymi zmluvami, podlieha bezvýhradnej jurisdikcii slovenských súdov.

12.2. Ak sú niektoré ustanovenia obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takými stanú, namiesto neplatných ustanovení nastúpia ustanovenia, ktorých zmysel sa neplatným ustanoveniam čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosťou ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok.

12.4. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

12.5. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.

12.6. Kontaktné údaje obchodníka: adresa pre doručovanie Pri parku 1772/4, 900 26, Slovenský grob adresa elektronickej pošty jaha@jaha.sk,telefón 0910 200 293 (telefónne číslo bez zvýšenej tarify).

V Slovenskom grobe dňa 17.10.2024